Monday 26 November 2012

Maafkan Aku

Maafkan aku,
Kerana menzalimi dirimu..

Aku zalim terhadapmu,
Sedang aku tahu hatimu milik lelaki lain,
Aku masih tidak henti-henti mengungkap kata sayang dan cinta terhadapmu,
Maafkan aku..

Aku sepatutnya mengerti yang aku tiada dalam hatimu,
Tapi hati kecilku degil untuk tidak berhenti mengungkap kata sayang dan cinta itu,
Aku amat zalim terhadap perasaanmu,
Maafkan aku..

Aku tak mengerti,
Mengapa aku terus lakukan semua  ini terhadap dirimu,
Sedangkan hati terlalu menyayangimu,
Aku sepatutnya menghormati pendirianmu,
Tapi tidak aku lakukan,
Maafkan aku..

Sekali lagi maafkan aku,
Kerana tidak habis-habis dengan kedegilan diriku,
Sering membuat sesuatu yang mungkin buat kamu tidak selesa,
Niatku tiada lain,
Kedegilan diriku ingin menunjukkan betapa aku sayang kepadamu..

Sering juga aku mencuba,
Cuba untuk berhenti mengirim pesanan kepadamu,
Tapi tubuhku seperti ada yang mengawal,
Aku tidak mampu berhenti,
Walau hati terasa pilu bila memikirkan hubungan ini akhirnya,
Aku ketepikan itu semua,
Kerna perasaan sayang padamu membatasi kesedihan hatiku,
Maafkan aku..

Maafkan aku,
Mungkin hanya maut dapat membuat aku berhenti melakukan semua ini,
Atau bila mana perasaan cinta ini ditarik yang Maha Kuasa,
Aku takut bila harinya tiba,
Hari di saat aku tak mampu berkata-kata,
Hanya iringan doa yang tidak akan berhenti dariku,
Di hari bahagiamu tiba..

Bila memikirkannya sebelum lena malamku,
Aku takut utk mencari mimpi,
Aku takut jika tersadar dari tidurku,
Aku hilang segala kebahgiaan yang ku rasakan ini,
Tuhan, tolong jauhkannya,
Aku tak mampu..




No comments:

Post a Comment